Body | Be GoodGood Skin DayΟμορφιά | Look GoodΠρόσωπο που ακτινοβολεί

Ποιές τροφές είναι υπεύθυνες για τη λιπαρή επιδερμίδα και ποιά προϊόντα χρειάζεσαι;

λιπαρή επιδερμίδα

Είναι απολύτως φυσικό οι άνθρωποι να εχουν διαφορετικά επίπεδα λιπαρότητας στην επιδερμίδα τους. Ωστόσο, παρά το γονιδιακό ζήτημα, έχουμε τη δύναμη να επηρεάσουμε την ποσότητα της λιπαρότητας του δέρματός μας. Αν και οι περισσότερες γυναίκες στρέφουν την προσοχή τους σε προϊόντα περιποίποησης που καταπολεμούν τη λιπαρότητα, η αλήθεια είναι ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισής της είναι από “μέσα”. Τί εννοούμε με αυτό; Ήρθε η ώρα να ρίξεις μια ματιά στη διατροφή σου για να διαπιστώσεις αν φταίει αυτό για τη λιπαρή σου επιδερμίδα.

Υπάρχει σύνδεση μεταξύ διατροφής και λιπαρότητας του δέρματος;

Αρχικά, το πιο σημαντικό είναι να ξεκαθαρίσουμε οτι η λιπαρότητα στην επιδερμίδα μας είναι κάτι απαραίτητο για την “επιβίωσή” της. Τα φυσικά λιπαρά της προστατεύουν την εξωτερική στιβάδα από το να χάσει την ενυδάτωσή της. Γι᾽αυτό και το σμήγμα μας αποτελείται από λιπαρά οξέα, σάκχαρα και χημικές ενώσεις που προσφέρουν αντιοξειδωτική προστασία στην επιδερμίδα. Ωστόσο η υπερβολική έκκριση σμήγματος φράζει τους πόρους και δημιουργεί ανισορροπίες. Κι όμως υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε για αυτό. Σύμφωνα με έρευνες, η διατροφή μας παίζει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση ή την καταπράϋνση της λιπαρότητας.

Ποιές τροφές είναι υπεύθυνες για τη λιπαρή σου επιδερμίδα;

Ανθυγιεινά λίπη και ωμέγα-6 λιπαρά

Τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα είναι πολύ σημαντικά για τον οργανισμό μας. Ανήκουν στην κατηγορία των “καλών” πολυακόρεστων λιπαρών, τα οποία συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς και μας είναι απαραίτητα καθώς ο οργανισμό μας δεν μπορεί να τα παράξει μόνος του. Ωστόσο η υπερβολική κατανάλωσή τους σχετίζεται με την ανάπτυξη της φλεγμονώδους ακμής.

Η υπερβολική κατανάλωση φυτικὠν έλαιων, ψημένων καρπών και σπόρων οδηγούν στην υπερέκκριση λιπαρότητας.

Ποιές τροφές δημιουργούν λιπαρότητα στην επιδερμίδα σου

Σακχαρώδη

Η υπερκατανάλωση τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (βασικό χαρακτηριστικό μιας δυτικής διατροφής) δημιουργεί τις τέλειες προϋποθέσεις για τη δημιουργία ακμής και λιπαρότητας. Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη όπως επεξεργασμένος υδατάνθρακας, ζάχαρη, αναψυκτικά, λευκά ζυμαρικά, δημιουργούν αύξηση της γλυκόζης και της ινσουλίνης στο αίμα και επηρεάζουν την επιδερμίδα καθώς οδηγούν στην παραγωγή ανδρογόνων που οδηγούν στην υψηλότερη παραγωγή σμήγματος.

Γαλακτοκομικά με μέτρο

Τα γαλακτοκομικά έχουν μπει πολλές φορές στο στόχαστρο των ειδικών, καθώς θεωρούνται ότι συμβάλλουν στη δημιουργία της ακμής και θεωρούνται ο βασικός ύποπτος για τη λιπαρή επιδερμίδα σου. Αυτό συμβαίνει καθώς τα αμινοξέα που βρίσκονται στο γάλα, μπορούν να προκαλέσουν την απελευθέρωση ινσουλίνης η οποία σχετίζεται με την εμφάνιση της λιπαρότητας και της ακμής. Ένας άλλος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή πολλοί άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Ωστόσο, υπάρχουν άλλες τόσες έρευνες οι οποίες καταδεικνύουν τη σημαντικότητα της πρόσληψης των γαλακτοκομικών προϊόντων για τον οργανισμό μας. Η καλύτερη λύση είναι η πρόσληψη των γαλακτοκομικών με μέτρο και η αποφυγή των επεξεργασμένων προϊόντων.

Όσον αφορά στην αντιμετώπιση της λιπαρότητας στην επιδερμίδα, εκτός από αλλαγές στη διατροφή, βοηθά πολύ η ενσωμάτωση του άργιλου στην περιποίησή μας. Ο άργιλος έχει στυπτικές και αντιφλεγμονώδη ιδιότητες. Απομακρύνει αποτελεσματικά τη λιπαρότητα από την επιδερμίδα, καθαρίζει τους πόρους και παράλληλα βοηθά στην αντιμετώπιση των φλεγμονών του δέρματος, δηλαδή στην καταπολέμηση της ακμής. Είναι από τα πιο ισχυρά συστατικά για την καταπολέμηση της λιπαρότητας και συνιστάται από τους ειδικούς, καθώς τα αποτελέσματα είναι άμεσα. Δες παρακάτω μερικές από τις καλύτερες μάσκες προσώπου με άργιλο για άμεσα αποτελέσματα και φωτεινή επιδερμίδα. 

Pure Clay Mask L’OREAL Paris

Shop Nowmaska argilos tzimasΜάσκα με άργιλο και χλωροφύλλη, Tzimas Cosmetics

Shop Now

Natura Green Clay Mask, Dalon

Shop Now

Pure Clay Mask, Apivita

Shop Now

TeeTea Tree Skin Clearing Clay mask, The Body Shop

Shop Now

Μερικές εύκολες συνήθειες που θα σε βοηθήσουν να αφιερώνεις λιγότερο χρόνο στα social media

Previous article

Πώς η εμμηνόπαυση επηρεάζει την επιδερμίδα σου και τί μπορείς να κάνεις για αυτό

Next article

You may also like