Body | Be GoodΗ Σχέση με το σώμα σου

5 μικρές αλλαγές που μεταμόρφωσαν το σώμα μου

αλλαγές σώμα

Η αλήθεια είναι ότι η σχέση με το σώμα μου έχει περάσει από διάφορα στάδια. Μου πήρε αρκετό καιρό να κατανοήσω ότι θέλω να χάσω κιλά για να έχω έναν υγιή οργανισμό και ότι το θέμα “ωραίο σώμα” (με βάση τη δική μου αισθητική) έρχεται ως αποτέλεσμα και όχι ως κύριος στόχος. Μου πήρε 2 χρόνια συνολικά για να χάσω 25 κιλά. Τα έχασα αργά και υιοθετώντας νέες διατροφικές συνήθειες. Μαζί με αυτό όμως χρειάστηκε να αλλάξω πολλές φορές γνώμη για σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην αυτοπεποίθησή μου και τον τρόπο σκέψης μου για να παραμείνω σταθερή στο στόχο μου. Χρειάστηκε επίσης να αλλάξω και μερικές συνήθειες που με βοήθησαν να έρθω πιο κοντά και αποτελεσματικά στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Χρειάστηκαν πολλά “μπρος-πίσω” για να δω τί λειτουργεί και τί όχι, για να μπορέσω να πείσω τον εαυτό μου να τα καταφέρει, γιατί στην πράξη όλα είναι πιο δύσκολα από ότι στα παρουσιάζουν οι διατροφολόγοι και πάσης φύσεως ειδικοί. Δες παρακάτω τις αλλαγές που μεταμόρφωσαν το σώμα μου και τον τρόπο σκέψης μου.

Σταμάτησα να αποκαλώ τις τροφές “καλές” ή “κακές”

Όλη μας τη ζωή μαθαίνουμε μεγαλώνοντας να βάζουμε ταμπέλες σε όλα, ακόμη και στα φαγητά. Οι υδατάνθρακες είναι “κακοί”, η σοκολάτα “παχαίνει”, μακριά από πίτσες και σουβλάκια. Έχουμε χαρίσει ηθική αξία (εκτός της θρεπτικής) στις τροφές, με αποτέλεσμα κάθε φορά που καταναλώνουμε μια “κακή” τροφή, να αισθανόμαστε ενοχές. Όλο αυτό το διάστημα, γνωρίζοντας πολλούς διατροφολόγους που απλά διατάρασσαν τη σχέση μου με το φαγητό, κατέληξα ότι η τροφή δεν υπάρχει μόνο για να μας θρέφει. Υπάρχει και για να μας προκαλεί ευχαρίστηση. Το σώμα μας γνωρίζει καλά τί χρειάζεται. Δεν θα πρέπει να του το στερούμε. Όλα χρειάζονται σε μια διατροφή. Δεν μπορείς να καταναλώνεις συνέχεια σπανακόρυζο και λαχανικά. Οι υδατάνθρακες, τα σουβλάκια, οι πίτσες, τα γλυκά, είναι όλα απαραίτητα όταν αισθάνεσαι ότι τα χρειάζεσαι. Χωρίς ενοχές. Χωρίς διπλές ώρες γυμναστηρίου μετά για να κάψεις τις θερμίδες.

Άρχισα να αθλούμαι λιγότερο αλλά πιο αποτελεσματικά. Αντίο cardio!

Θυμάμαι όταν πρωτοξεκίνησα στο γυμναστήριο, το πρόγραμμά μου ήταν τεράστιο σε διάρκεια. Περιελάμβανε τουλάχιστον 30 λεπτά εξαντλητικού cardio, έπειτα άλλα 40 λεπτά όργανα και μετά άλλα 10 λεπτά cardio. Τα αποτελέσματα στο σώμα μου όμως δεν ήταν καθόλου αυτά που επιθυμούσα, ακόμη και μετά από 1 χρόνο εντατικής γυμναστικής, 5 φορές την εβδομάδα. Έψαξα, έμαθα, ρώτησα, ερεύνησα. Αποφάσισα να βάλω στην άκρη το cardio στο διάδρομο και να περπατάω 2 φορές την εβδομάδα. Έβαλα στη ζωή μου τα βάρη, σε πολύ μικρότερες σε διάρκεια προπονήσεις, των 30 λεπτών ως το πολύ 50. Έχω αρχίσει σε λίγους μήνες να βλέπω ότι το σώμα μου ανταποκρίνεται πάρα πολύ καλά με τη μυική ενδυνάμωση. Όταν κουράζομαι από τα ίδια και τα ίδια, κάνω διαλείμματα για μικρό διάστημα και αλλάζω ή εμπλουτίζω το είδος της γυμναστικής. Yoga, box, pilates, χορός είναι οι τέλειες εναλλακτικές για τα μικρά breaks που χρειάζεσαι. Αυτή είναι μια απο τις πιο σημαντικές αλλαγές που μεταμόρφωσαν το σώμα μου. 

Δεν υπάρχει “θαυματουργή συνταγή”

Όταν ακούς “θαυματουργές δίαιτες”, χάπια που κάνουν “θαύματα” και μυστικές συνταγές, απομακρύνσου. Έχω δοκιμάσει τα πάντα. Δεν υπάρχει θαυματουργή συνταγή. Ο δρόμος είναι ένας και είναι δύσκολος. Ωστόσο υπάρχουν μερικά συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να ενισχύσουν την ισορροπημένη σου προσπάθεια. 

Το πρώτο γεύμα της ημέρας περιέχει φρούτα

Έχω ακούσει πολλές φορές τη χαζομάρα ότι η “μπανάνα παχαίνει”. Κάποια στιγμή μάλιστα μια διατροφολόγος είχε βγάλει τη μπανάνα από τη διατροφή μου για 6 ολόκληρους μήνες, παρόλο που έκανα βάρη και τη χρειαζόμουν όσο τίποτα πριν και μετά την προπόνηση. Η μπανάνα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και μπορεί να αντικαταστήσει σε ενέργεια ακόμη και ένα γεμάτο γεύμα μου όταν βρίσκομαι στο τρέξιμο. Και όχι, δεν παχαίνει. Σχεδόν κάθε πρωινό μου περιέχει φρούτα είτε μαζί με τα σπιτικά, πεντανόστιμα pancakes μου είτε με ψωμί (ναι ψωμί) είτε με γάλα σε smoothie ή γιαούρτι. Λατρεύω τα φρούτα εποχής και μερικές από τις αγαπημένες μου επιλογές είναι τα σταφύλια, οι μπανάνες, τα blueberries, τα raspberries, οι φράουλες, το αβοκάντο και το μήλο.

Δίνω πολλή σημασία στον ύπνο 

Το σώμα μας χρειάζεται αποκατάσταση και ενέργεια. Όταν δεν κοιμάσαι σωστά, το σώμα σου χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να λειτουργήσει, με αποτέλεσμα να διαταράσσονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα για να σε κάνει να φας. Οι 7-8 ώρες ύπνου είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού και των ορμονών σου.

 

Όλα τα προϊόντα που χρειάζεται η επιδερμίδα σου μετά το καλοκαίρι

Previous article

10 tips ευεξίας για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου

Next article
Alexia Zaradouka
Beauty & Wellness Blogger, ιδρύτρια του blog Miss BlouBlou, πρώην web beauty editor του περιοδικού Marie Claire Greece και νυν Podcaster, η Αλεξία Ζαραδούκα έχει περάσει από όλο το φάσμα της ομορφιάς.Έπειτα από 8 χρόνια στον κλάδο της ομορφιάς η δημιουργία του Body And Soul είναι ένα ακόμη project ομορφιάς που σκοπό έχει να αναδείξει όλα όσα μας ομορφαίνουν μέσα και έξω.

You may also like